Беларуская літаратура

Тэма:В.Шымук "Канікулы",Н.Гілевіч "Сябры ў паходзе", М. Маляўка "Будзем біць рэкорды","Велагонка" (26 мая)
Пачынаем новы раздзел с.97
Слоўнікавая работа
Шлях-путь
Прынёманне - Тэрыторыя каля ракі Нёман.
Буг,Сож, Дняпро - вялікія рэкі Беларусі. 
Пакажыце іх на карце.

Прачытайце верш  "Канікулы" с.98
- Ці хацелі бы вы быць разам з імі? Чаму?
Перачытайце верш і адкажыце на пытанні с.99.

Слоўнікавая работа с.100.
харч - ежа
Прачытайце верш "Сябры ў паходзе"
пытанне №1
Перачытайце верш і адкажыце на пытанні.

Слоўнікавая работа с.103
Скураны конь- спортивный снаряд




Прачытайце верш "Будзем біць рэкорды" с.103
Адкажыце на пытанні с.105

Слоўнікавая работа 
кволы- слабенькі
Раней пераможцаў у спартыўных спаборніцтвах узнагароджвалі лаўровым вянком.


Прачытайце верш "Велагонка"
Пытанні с.106

Работа з рэпрадукцыяй карціны с.107 і пытанні

Абагульненне па раздзеле с.108-111.
Дамашняе заданне Верш "Канікулы" на памяць

Дзякуй за працу!













Тэма: Б. Сачанка "Хлеб", М. Даніленка "Ордэн". Абагульненне па раздзеле (22 мая)


Слоўнікавая работа с.86
капаніца- мотыга (р.яз.)

Прачытаце тэкст "Хлеб" 
Адкажыце на пытынне №1 с.89

Перачытаце тэкст, падкрэсліце незразумелыя для вас словы. Запытайце пра іх значэнне ў бацькоў. 
Адкажыце на астатнія пытанні с.89.


Інтэрактыўнае заданне РАССТАЎ ПА ПАРАДКУ (цісні на гэтыя словы)

Слоўнікавая работа с.90
сквер- невялікі грамадскі сад у горадзе
патлаты- кудлаты 
аднапалчанін- служылі ў адным палку
канцлагер-
сквапны -прагны да багацця ( жадный)
берасцянка- птушка (глядзі відэа)


жаўна- чорны дзяцел 


Чытанне тэкста "Ордэн".
Пытанні с.92.
Растлумачце прыказку с. 92.

Дамашняе заданне Абагульненне па раздзеле с.93-96




Тэма: І.Муравейка "На вайне і не такое бывае" (19 мая)
Слоўнікавая работа
С. 81 (у рамцы)

Франтавік-солдат, воевавший на фронте, бліндаж- землянка, падсілкавацца- подкрепиться, кароўнік-сарай для коров, рота-

Прачытайце тэкст і адкажыце на пытанні с.85.
Перачытайце тэкст 

 Дамашняе заданне С.81-85, пытанне №4.


Тэма: А.Махнач "Юныя абаронцы" (15 мая)
   
     Слоўнікавая работа с. 75 словы у рамачцы +
непрытомны, гільза, газоўка, не мог здаўмецца, пахіснуцца, Цярэспальская брама, шынель .
    
      Прачытайце тэкст Алеся Махнача "Юныя абаронцы" і адкажыце на пытанне. Калі і дзе адбываюцца падзеі, апісанныя ў апавяданні?

    Перачытайце яшчэ раз і адкажыце на пытанні на с.79.

   С. 80. Разгледзьце рэпрадукцыю карціны Э Белагурава "Дзеці вайны" і адкажыце на ўсе 8 пытанняў, якія размешчаны ніжэй пад карцінай.
Інтэрактыўнае заданне.



ТЭСТ    
1. Якія падзеі апісвае аўтар у апавяданні?

  • Абарону Бабаруйскай крэпасці;
  • Абарону Брэсцкай крэпасці;
  • Абарону Цярэспаля;

2. Што здарылася з байцом, якога прынеслі ў лазарэт?

  • Яго кантузіла выбухам;
  • Ён зламаў нагу;
  • Яго раніла куляй;

3. Як звалі дзяўчынак, якія дапамагалі ў лазарэце?

  • Нюра Бабронак і Валя Зенкіна;
  • Валя Кірэева і Зіна Кіжаватава;
  • Валя Зенкіна і  Нюра Кіжаватава;


4. З чым аўтар параўноўвае вайну?

  • З цяжкай працай
  • З пеклам
  • З пажарам

6.Адкуль наступалі фашысты?

  • Ад Цярэспальскай брамы
  • Ад Усходняй брамы 
  • Ад Холмскай брамы

7.Якімі словамі можна апісаць абаронцаў Брэсцкай крэпасці?

  • Баязлівыя
  • Нястойкія
  • Самаадданыя
  • Нерашучыя
  • Мужныя 
  • Адважныя 



Дамашняе заданне С.75-79, выр.чыт.


Тэма: Раздзел "Мірна жыць - Шчаслівым быць"
М.Пазнякоў "Помнік герою" (12 мая)
Падручнік с.71 Прачытайце. Вы даведаецеся, з чым мы пазнаёмімся, чаму будзем вучыцца.

Гукавая размінка с.72 "Тры чарадзеі" Правільна вымаўляй  цвёрдыя Ч,Р і мяккі Ц.

Слоўнікавая работа ( у сіняй рамачцы)+ Масква, Дон (рака), Волга (рака), зямляк, партызан, сялянка, валошкі (васильки).
Першаснае чытанне верша.
-Які настрой выклікаў верш? Чаму?
-Які стаіць клён? (зажураны) Чаму?
-Як разумееце "тупая варожая куля"?
(вражеская, тупая - трапляе туды, куды пасылаюць, сама не выбірае)
- Хто хаваў салдата? Чаму? Як хавалі?
-Як хаваюць салдат у мірны час? (з павагай, з салютам )
-Як даглядаюць помнік ?Зачытайце.
Работа над выразнасцю
Прачытай з паўзамі на знаках прыпынку.
Прачытай з паўзамі і выдзелі голасам важныя словы кожнага радка.
Пытанні Бусліка на с. 74
Дамашняе заданне С.72-74, выр.ч.


 Тэма: У.Ліпскі "Медсястра" 
Абагульненне па раздзеле "Хто хоча шчасліва жыць, той працу павінен любіць"(8мая)
Слоўнікавая работа 
Бэзавага колеру касцюм - Бэз(сирень).Костюм сиреневого цвета.
Пакратала- потрогала
Медаль "За працоўную адзнаку"
 Прачытайце і знайдзіце незразумелыя словы.
Адкажыце на  пытанні.
Прачытайце і разбярыце чытанне па ролях. 

Адкажыце на пытанні па абагульненні с.67-70.
Дамашняе заданне С.65-67 , пераказ.

Тэма: М.Даніленка "Маленькі фермер"
З.Марозаў "Тата ў Ромы - аграном" (5 мая)
  Біяграфія М. Даніленка 
     Нарадзіўся ў сялянскай сям’і. Скончыў Рэчыцкае педагагічнае вучылішча, мабілізаваны ў Чырвоную Армію. Ваяваў на Паўднёва-Заходнім фронце, у маі 1942, непадалёку ад станцыі Мікалаеўка (Украіна), быў кантужаны і трапіў у палон. У сакавіку 1944 года ўцёк з лагера ваеннапалонных, са жніўня 1945 года зноў у дзеючым войску. Працаваў настаўнікам. Супрацоўнік газеты «Гомельская праўда»Член Саюза пісьменнікаў.

Слоўнікавая работа
Касмыль, валок, валкаваць - с.59 
Перакладзі на рускую мову, растлумач.
шыфер, паілкі для цялят, цялятнік, электрапастух, канюшына, фермер.

Прачытайце тэкст "Маленькі фермер"
Адкажыце на пытанні.

Прачытай і растлумач прыказкі с. 61.

Слоўнікавая работа ЗЯБЛІВА.
-Чым займаецца аграном?
Даведаецеся яшчэ больш, калі прачытаеце верш "Тата ў Ромы - аграном".
Пытанні пасля верша.

Прачытайце верш па ролях.
Дамашняя работа С.59-64, выр . чыт., па ролях.



Тэма: Э.Агняцвет "Буду настаўнікам",
И.Муравейка "Паўлік-будаўнік" (1мая)
Гукавая размінка
С. 54 Разам з Буслікам
Верш "Ганаруся"

Верш "Буду настаўнікам" с. 54. Пытанні с.55.

Слоўнікавая работа с.56 
Прачытайце тэкст "Паўлік-будаўнік"  с.56 . 
Заданні с.58.
Падрыхтуйце чытанне па асобах.

Дамашняя работа С.54 на памяць, с.56 в.ч.
                                      Малайчына!


Тэма: Лёгкі хлеб (бел. нар. казка)
 Прыказкі пра працу.

-Як хлеб прыходзіць на наш стол? Паглядзіце фільм.


Перад тым, як чытаць казку, растлумач словы.
парай - посоветуй
млын - мельніца
снапы паставіць у бабкі- некалькі снапоў састаўлялі ў кучку
дзяжа-посуда, дзе мясілі цеста
цеста падыдзе- подрастёт
выган- месца, дзе пасвяць жывёлу
доля- судьба

Прачытайце  казку "Лёгкі хлеб" і адкажыце на пытанні с.52

Прачытай казку па  ролях, калі ў цябе будуць памочнікі. Падбяры патрэбную інтанацыю.
Дамашняе заданне. С.48-52, чыт. казку, прыказкі на памяць.

Комментариев нет:

Отправить комментарий