Тэма:В.Шымук "Канікулы",Н.Гілевіч "Сябры ў паходзе", М. Маляўка "Будзем біць рэкорды","Велагонка" (26 мая)
Тэма: Б. Сачанка "Хлеб", М. Даніленка "Ордэн". Абагульненне па раздзеле (22 мая)
Тэма: І.Муравейка "На вайне і не такое бывае" (19 мая)
Тэма: А.Махнач "Юныя абаронцы" (15 мая)
ТЭСТ
1. Якія падзеі апісвае аўтар у апавяданні?
2. Што здарылася з байцом, якога прынеслі ў лазарэт?
3. Як звалі дзяўчынак, якія дапамагалі ў лазарэце?
4. З чым аўтар параўноўвае вайну?
6.Адкуль наступалі фашысты?
7.Якімі словамі можна апісаць абаронцаў Брэсцкай крэпасці?
Тэма: Раздзел "Мірна жыць - Шчаслівым быць"
М.Пазнякоў "Помнік герою" (12 мая)
Тэма: У.Ліпскі "Медсястра"
Пачынаем новы раздзел с.97
Слоўнікавая работа
Шлях-путь
Прынёманне - Тэрыторыя каля ракі Нёман.
Буг,Сож, Дняпро - вялікія рэкі Беларусі.
Пакажыце іх на карце.
Прачытайце верш "Канікулы" с.98
- Ці хацелі бы вы быць разам з імі? Чаму?
Перачытайце верш і адкажыце на пытанні с.99.
Слоўнікавая работа с.100.
харч - ежа
Прачытайце верш "Сябры ў паходзе"
пытанне №1
Перачытайце верш і адкажыце на пытанні.
Слоўнікавая работа с.103
Прачытайце верш "Будзем біць рэкорды" с.103
Адкажыце на пытанні с.105
Слоўнікавая работа
кволы- слабенькі
Прачытайце верш "Велагонка"
Пытанні с.106
Работа з рэпрадукцыяй карціны с.107 і пытанні
Абагульненне па раздзеле с.108-111.
Дамашняе заданне Верш "Канікулы" на памяць
Дзякуй за працу!
Тэма: Б. Сачанка "Хлеб", М. Даніленка "Ордэн". Абагульненне па раздзеле (22 мая)
Слоўнікавая работа с.86
капаніца- мотыга (р.яз.)
Прачытаце тэкст "Хлеб"
Адкажыце на пытынне №1 с.89
Перачытаце тэкст, падкрэсліце незразумелыя для вас словы. Запытайце пра іх значэнне ў бацькоў.
Адкажыце на астатнія пытанні с.89.
Інтэрактыўнае заданне РАССТАЎ ПА ПАРАДКУ (цісні на гэтыя словы)
Слоўнікавая работа с.90
сквер- невялікі грамадскі сад у горадзе
патлаты- кудлаты
аднапалчанін- служылі ў адным палку
канцлагер-
сквапны -прагны да багацця ( жадный)
берасцянка- птушка (глядзі відэа)
жаўна- чорны дзяцел
Чытанне тэкста "Ордэн".
Пытанні с.92.
Растлумачце прыказку с. 92.
Дамашняе заданне Абагульненне па раздзеле с.93-96
Слоўнікавая работа
С. 81 (у рамцы)
Франтавік-солдат, воевавший на фронте, бліндаж- землянка, падсілкавацца- подкрепиться, кароўнік-сарай для коров, рота-
Прачытайце тэкст і адкажыце на пытанні с.85.
Перачытайце тэкст
Дамашняе заданне С.81-85, пытанне №4.
Тэма: А.Махнач "Юныя абаронцы" (15 мая)
Слоўнікавая работа с. 75 словы у рамачцы +
непрытомны, гільза, газоўка, не мог здаўмецца, пахіснуцца, Цярэспальская брама, шынель .
Прачытайце тэкст Алеся Махнача "Юныя абаронцы" і адкажыце на пытанне. Калі і дзе адбываюцца падзеі, апісанныя ў апавяданні?
Перачытайце яшчэ раз і адкажыце на пытанні на с.79.
С. 80. Разгледзьце рэпрадукцыю карціны Э Белагурава "Дзеці вайны" і адкажыце на ўсе 8 пытанняў, якія размешчаны ніжэй пад карцінай.
Інтэрактыўнае заданне.
Інтэрактыўнае заданне.
ТЭСТ
1. Якія падзеі апісвае аўтар у апавяданні?
- Абарону Бабаруйскай крэпасці;
- Абарону Брэсцкай крэпасці;
- Абарону Цярэспаля;
2. Што здарылася з байцом, якога прынеслі ў лазарэт?
- Яго кантузіла выбухам;
- Ён зламаў нагу;
- Яго раніла куляй;
3. Як звалі дзяўчынак, якія дапамагалі ў лазарэце?
- Нюра Бабронак і Валя Зенкіна;
- Валя Кірэева і Зіна Кіжаватава;
- Валя Зенкіна і Нюра Кіжаватава;
4. З чым аўтар параўноўвае вайну?
- З цяжкай працай
- З пеклам
- З пажарам
6.Адкуль наступалі фашысты?
- Ад Цярэспальскай брамы
- Ад Усходняй брамы
- Ад Холмскай брамы
7.Якімі словамі можна апісаць абаронцаў Брэсцкай крэпасці?
- Баязлівыя
- Нястойкія
- Самаадданыя
- Нерашучыя
- Мужныя
- Адважныя
Дамашняе заданне С.75-79, выр.чыт.
Тэма: Раздзел "Мірна жыць - Шчаслівым быць"
М.Пазнякоў "Помнік герою" (12 мая)
Падручнік с.71 Прачытайце. Вы даведаецеся, з чым мы пазнаёмімся, чаму будзем вучыцца.
Гукавая размінка с.72 "Тры чарадзеі" Правільна вымаўляй цвёрдыя Ч,Р і мяккі Ц.
Слоўнікавая работа ( у сіняй рамачцы)+ Масква, Дон (рака), Волга (рака), зямляк, партызан, сялянка, валошкі (васильки).
Першаснае чытанне верша.
-Які настрой выклікаў верш? Чаму?
-Які стаіць клён? (зажураны) Чаму?
-Як разумееце "тупая варожая куля"?
(вражеская, тупая - трапляе туды, куды пасылаюць, сама не выбірае)
- Хто хаваў салдата? Чаму? Як хавалі?
-Як хаваюць салдат у мірны час? (з павагай, з салютам )
-Як даглядаюць помнік ?Зачытайце.
Работа над выразнасцю
Прачытай з паўзамі на знаках прыпынку.
Прачытай з паўзамі і выдзелі голасам важныя словы кожнага радка.
Пытанні Бусліка на с. 74
Дамашняе заданне С.72-74, выр.ч.
Работа над выразнасцю
Прачытай з паўзамі на знаках прыпынку.
Прачытай з паўзамі і выдзелі голасам важныя словы кожнага радка.
Пытанні Бусліка на с. 74
Дамашняе заданне С.72-74, выр.ч.
Абагульненне па раздзеле "Хто хоча шчасліва жыць, той працу павінен любіць"(8мая)
Слоўнікавая работа
Бэзавага колеру касцюм - Бэз(сирень).Костюм сиреневого цвета.
Пакратала- потрогала
Медаль "За працоўную адзнаку"
Прачытайце і знайдзіце незразумелыя словы.
Адкажыце на пытанні.
Прачытайце і разбярыце чытанне па ролях.
Адкажыце на пытанні па абагульненні с.67-70.
Дамашняе заданне С.65-67 , пераказ.
З.Марозаў "Тата ў Ромы - аграном" (5 мая)
Біяграфія М. Даніленка
Нарадзіўся ў сялянскай сям’і. Скончыў Рэчыцкае педагагічнае вучылішча, мабілізаваны ў Чырвоную Армію. Ваяваў на Паўднёва-Заходнім фронце, у маі 1942, непадалёку ад станцыі Мікалаеўка (Украіна), быў кантужаны і трапіў у палон. У сакавіку 1944 года ўцёк з лагера ваеннапалонных, са жніўня 1945 года зноў у дзеючым войску. Працаваў настаўнікам. Супрацоўнік газеты «Гомельская праўда». Член Саюза пісьменнікаў.
Слоўнікавая работа
Касмыль, валок, валкаваць - с.59
Перакладзі на рускую мову, растлумач.
шыфер, паілкі для цялят, цялятнік, электрапастух, канюшына, фермер.
Прачытайце тэкст "Маленькі фермер"
Адкажыце на пытанні.
Прачытай і растлумач прыказкі с. 61.
Слоўнікавая работа ЗЯБЛІВА.
-Чым займаецца аграном?
Даведаецеся яшчэ больш, калі прачытаеце верш "Тата ў Ромы - аграном".
Пытанні пасля верша.
Прачытайце верш па ролях.
Дамашняя работа С.59-64, выр . чыт., па ролях.
И.Муравейка "Паўлік-будаўнік" (1мая)
Гукавая размінка
С. 54 Разам з Буслікам
Верш "Ганаруся"
Верш "Буду настаўнікам" с. 54. Пытанні с.55.
Слоўнікавая работа с.56
Прачытайце тэкст "Паўлік-будаўнік" с.56 .
Заданні с.58.
Падрыхтуйце чытанне па асобах.
Дамашняя работа С.54 на памяць, с.56 в.ч.
Малайчына!
Малайчына!
Тэма: Лёгкі хлеб (бел. нар. казка)
Прыказкі пра працу.
-Як хлеб прыходзіць на наш стол? Паглядзіце фільм.
Перад тым, як чытаць казку, растлумач словы.
парай - посоветуй
млын - мельніца
снапы паставіць у бабкі- некалькі снапоў састаўлялі ў кучку
дзяжа-посуда, дзе мясілі цеста
цеста падыдзе- подрастёт
выган- месца, дзе пасвяць жывёлу
доля- судьба
Прачытайце казку "Лёгкі хлеб" і адкажыце на пытанні с.52
Прачытай казку па ролях, калі ў цябе будуць памочнікі. Падбяры патрэбную інтанацыю.
Дамашняе заданне. С.48-52, чыт. казку, прыказкі на памяць.
Комментариев нет:
Отправить комментарий